Fredagsfys och fredagsmys

Åh så sköna fredagarna är. Helt klart veckans bästa dag! Annat var det med gårdagen – lång arbetsdag, hade huvudvärk hela dagen mer eller mindre, blev utskälld av en nästanförälder för en bagatell och skidträning på kvällen. Inte denna veckans bästa dag helt enkelt så jag orkade inte blogga utan prioriterade TV-soffan och sängen den lilla egentid jag hade.

Idag var det andra bullar, på alla sätt och vis –  kort dag på jobbet, fredagsfys och sedan fredagsmys som denna vecka blev lussebullabak med familjen.  De blev inte världens vackraste bullar men väldigt goda. Mmmmums!

Veckans fredagsfys blev intervaller på löpbandet. Det var länge sedan jag sprang men idag blev jag sugen. Efter en uppvärmning på ca 10 minuter körde jag 700 m. på 12-13 km/h och sedan löpvila 300 m på 8-10 km/h. Jag körde 4 intervaller, hann inte mer eftersom jag lovat vara med på en kollegas utvecklingssamtal. Efter intervallerna blev det en nedjoggning på 5 minuter.  Riktigt jobbigt! Brukar du köra intervaller på löpband? Jag tycker att det är så bra. Går liksom inte att maska när farten är förinställd. Annars har jag lätt för det, att maska alltså.

Nu är jag redo för helg!

 

Detta inlägg publicerades i Träning och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fredagsfys och fredagsmys

  1. Jag tycker det är så himla tråkigt att springa på löpband, MEN: intervaller är undantaget. Kör gärna intervaller på löpband, det är så lätt att hålla koll på tempo och tid och så där ju 🙂

    Gilla

  2. Q-Vinna skriver:

    Ja, intervaller på löpband är bara bäst! Annars springer jag aldrig på löpband annat än uppvärmning inför styrka. Skulle _aldrig_ få för mig att köra milen på bandet.

    Gilla

  3. Märta skriver:

    Jag tycker egentligen att löpband är sjukt tråkigt och springer väldigt sällan på band, men just för intervaller är det faktiskt rätt bra. Lättare att hålla koll på tempot där än om man försöker sig på intervaller utomhus. Om jag springer på löpband kör jag gärna progressiva pass, där jag ökar farten successivt från jogg till ganska hög fart. Det är en rätt skön känsla att känna att man klarar av flera ökningar 🙂

    Gilla

  4. Q-Vinna skriver:

    Hur brukar du lägga du upp ett progressivt pass? *nyfiken*?

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s