Träningslista

När jag surfade runt hos en ny bloggbekanskap, Matsdotter, hittade jag denna trevliga lilla lista som jag nu snor/lånar/kopierar eller vad man nu ska kalla det. Hon hade i sin tur hittat den hos någon annan. Men det är väl så som det ska vara här i bloggvärlden. Därför säger jag tack till alla bloggare som känner igen denna lista.
Vem är du, egentligen?
Lite hemlig har jag varit de två första månaderna som jag bloggat och sonderat terrängen men nu känner jag att det börjar bli dags att krypa ur garderoben. Jag heter Madelene Gustavsson och fyller 41 år i år men känner mig som 31. Jag bor långt uppe i norr, i Boden. Lärare är mitt jobb och jag undervisar just nu i svenska som andraspråk och geografi på gymnasiets introduktionsprogram.
Min familj består av min man och mina 3 barn – 3 tjejer som är 13, 10 och snart 4 år.
När började du blogga?
Det var alldeles nyss. Första inlägget gjorde jag i slutet av november 2015. Men innan jag började funderade jag länge. Ska jag, ska jag inte? Sådan är jag, funderar oftast ett tag på saker innan de de blir av.
Har träning alltid varit lika viktigt för dig?
 Yes! Jag har tränat typ hela livet, så länge jag kommer ihåg i alla fall. Jag är uppvuxen med en sportgalen pappa. Pappa körde olika små lopp och tävlingar inne i huset med oss när vi var riktigt små, höjdhopp, springtävlingar, längdhopp mm mm. Vi hade hade några år egen skridskobana på tomten (potatislandet) så att vi kunde lära oss åka skridskor lätt. Sedan blev det fotbollsplan på allmänningen bredvid huset och en längdhoppningsgrop där man också kunde stöta kula i anslutning till det. Ja, ni fattar? Det var svårt att undvika sport och träning i min familj kan man sammanfatta det hela.
När jag var kanske 7 år tog pappa med mig till skidträningen (längdåkning) som blev min sport. Jag höll också på en del med löpning under uppväxtåren. Jag var aldrig någon stjärna, snarare medel till medioker men jag har alltid tyckt att det varit kul att träna och tävla ändå. Sedan när jag blev vuxen fortsatte jag av bara farten. Under studietiden och tiden utan familj blev det förutom löpning och skidor många gruppträningspass på IKSU och också en lite innebandy.
Vad tränar du just idag?
Med heltidsarbete, familj och också en del tränaruppdrag i byns skidklubb, så hinns inte gruppträningspassen med utan jag har kommit tillbaka till det jag höll på med under uppväxten – längdskidor och löpning. Dessutom har jag hittat gymmet. Så kul! Ibland åker jag utför. Men det ser jag inte som träning utan mer som rekreation.
Vad önskar du att du klarade som du (ännu) inte klarat?
Jag har fixat halvmaraton, maraton och Vasalopp men triathlon skulle vara kul att prova på. Fast simningen känns lite läskig. Skulle också vilja bli lite jämnare på att springa milen under 50 minuter. Som det har varit nu så har det hänt typ vart tionde år eller något sådant.
Vad är ditt senaste avklarade mål? 

Förra året hade jag som mål att springa en mil, egentligen Tjejmilen, under 50 minuter. Jag klarade inte just Tjejmilen men kom in på under 5o minuter på Garnisonsmilen i min hemstad någon vecka senare.

Vad är ditt nästa mål?

Jag vet inte. Det känns lite jobbigt att inte ha något mål för jag är en sådan som alltid brukar alltid ha något mål, oftast genom ett eller flera lopp som jag har anmält mig till.

Det här inlägget postades i Lista och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Träningslista

  1. Kul lista, den kanske jag snor! 🙂

    Gilla

  2. Q-Vinna skriver:

    Sno på du 🙂

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s