Jag har en plan

Nu när januari lider mot sitt slut är det hög tid att plita ner min träningsplan inför 2017

januari – styrketräna (2-3 gånger/vecka) och åka lite skidor (2 pass/vecka)

februari mitten av april – öka på skidåkningen (3 pass/vecka), minska styrketräningen 1-2 pass/vecka

mitten av april -slutet av maj: Löparsäsongen startar – springa 3 gånger/vecka, 1 styrkepass/vecka

juni-mitten av augusti:  springa 3-5 gånger/vecka (varav ev. 1-2 alternativa pass), 1 pass styrka

mitten av augusti – november – springa 3-4 gånger/vecka, (varav ev. 1-2 alternativa pass), 1 pass styrka

november-december: styrketräning 2-3 gånger/vecka, kondition (löpning, skidåkning, cykling, rullskidor…) 2 ggr/vecka

Tävlingar då? Jo, hoppas att det blir några stycken – Ferruformmilen, Vårruset, Marknadsloppet och Laxloppet) Kanske blir bara ett par, kanske blir det några eller rent av alla?!  Det beror på känslan. Någon stortävling lite längre bort som Lidingöloppet (15 eller 30 (!!!) hade också varit kul.

Hoppas på att kunna bocka av samtliga punkter på planen vid årets slut. 

The questionnaire

Sån e jag!

Det här inlägget postades i Planer, Träning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag har en plan

  1. Mia skriver:

    Bra plan! Jag blir avis på all go skidåkning 🙂

    Gilla

  2. Mari skriver:

    Spännande! Ser fram emot att följa dig 🙂

    Gilla

  3. Ping: Det rullar på | Mitt rörliga liv

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s