Springa på löpband

Det är faktiskt ganska roligt! Med betoning på faktiskt. För inte så himla länge sedan trodde jag att jag var en sådan som inte kunde/gillade att springa på band. Men det gör jag. Jag gillar att springa på löpband. Faktiskt!

Det är toppen att kunna springa inne ibland, t.ex.

  • På vintern när det är svinkallt
  • När man inte vill kunna maska
  • Efter/före ett styrkepass

Hur gick det till när jag började? Jo, för en sisådär 5 år sedan var jag en uttråkad hemmamamma som ville komma i löpform igen efter min graviditet. Jag läste Lofsans blogg  och när hon skrev om träning på löpband och tom hade en video om hur man klev av och på bandet när man körde intervaller så vågade jag prova. För det var det som var tröskeln, ”hoppaavochpå tekniken”. Jag var rädd för att fejla.

Det är intervaller som jag oftast kör när jag springer inomhus. Jag har några favoriter som jag brukar varva mellan men pyramidpass och tusingar gillar jag bäst.

20150811_215402Svettigt värre efter ett löpbandspass!

Det där som jag oroade mig för, att hoppa av och på bandet. Det är inte alls svårt. Jag lovar!  Löpband är perfekt att köra intervaller på. Men de lite längre passen, de kör jag helst utomhus.

Det här inlägget postades i Löpträning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Springa på löpband

  1. Mari skriver:

    Bra där, heja dig 🙂

    Gilla

  2. Madelene skriver:

    Tack😀!

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s