Nedräkning

Bara fyra arbetsdagar kvar. Sedan är det jullov!

De sista dagarna på jobbet blir det bedömningar av sagor/noveller, utvärdering av sva-terminen, rest-prov i geografi, en innebandy-cup (med mig som en av coacherna för ett av lagen!), börja göra nya grupper inför vårterminen i de olika ämnena och sist men inte minst en julavslutning med fika och skön julmusik tillsammans med alla härliga elever.

Veckans kondition blir ett skidpass med mig själv, ett skidpass som tränare och ett lugnt julaftonspass med delar av familjen på den så kallade myrfemman. Det egendragna skidspåret. Eftersom målet är att bli stark-are denna period (december-januari) blir det också två styrkepass på gymmet, ett på onsdag och ett på onsdag. Det är veckans rörelse-plan.

En annan plan jag har är att satsa på återhämtning på den första veckans jullov. Återhämtning för mig det är att: läsa, äta mat, röra på mig varje dag  när det är som ljusast (skidor + promenader), värma den vedeldade bastun, basta och knäcka en öl i bastun, elda i kaminen inklusive lyssna på elden som sprakar och också att ligga i soffan och bara göra ingenting. Låta tankarna flyga fritt!

  Skymningslandet! 

Annonser
Det här inlägget postades i Längdåkning, Planer, Styrketräning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nedräkning

  1. Märta Johansson skriver:

    Perfekt sätt att återhämta sig 🙂

    Gilla

  2. Ping: Återhämtad | Mitt rörliga liv

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s