Kondis- och styrkestatistik 2017

Jag fick en sådan där finurlig sportklocka förra julen av tomten.  Jättenöjd med den klockan och nu har jag inga ursäkter för att inte kunna sammanfatta träningen för året som gått så här kommer den, min sammanfattning för 2017.

  • konditionsträning 30 km/vecka
  • styrketräning 0.8 gånger/vecka

Snittet för konditionsträningen (hit räknar jag: löpning, skidor, rullisar, crosstrainer eller cykling) var exakt 29,6 km/vecka under det gångna året. Fast egentligen var det mest skidor eller löpning som tränade min kondition. Det var inte många gånger som jag cykeltränade, åkte rullskidor eller corosstrainade (heter det så?). De gångerna kan räknas på ena eller möjligen båda händernas fingrar.  Bästa kondismånaden var juli, då snittet låg på nästan 5 mil/vecka. Wow, liksom!

Jag är nöjd med konditionssnittet men styrkesnittet hade jag hoppats var uppe i 1 gång/vecka. Jag var riktigt lat vad gäller styrketräningen hela våren, sommaren och hösten. Då gjordes inte många pass. Knappt något alls!

Då återstår bara lärdomarna och också målen för 2018, ska klura på dem och återkommer.

 

 

Annonser
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s